Documenten aanleveren
Wanneer en hoe moet ik mijn documenten aanleveren?
Heeft u een woning (voorlopig) toegewezen gekregen?
Dan kunt u hiernaast inloggen in uw OSRE Woningdossier. De inlog gegevens heeft u van ons ontvangen via een email. Na het inloggen komt u in uw persoonlijke omgeving. Hier wordt u op de hoogte gehouden van het verdere verloop van uw inschrijving. Welke documenten u moet aanleveren is afhankelijk van uw persoonlijke situatie.
Let op! Het aanleveren van uw documenten geschiedt uitsluitend via het beveiligde OSRE Woningdossier portaal. Documenten welke u los aanlevert via een email worden niet in behandeling genomen!
Te ontvangen gegevens nadat de huurwoning (voorlopig) aan u is toegewezen
Om in aanmerking te komen voor de huurwoning van uw voorkeur dient u onderstaande gegevens aan te leveren via uw persoonlijke inschrijfomgeving genaamd het OSRE Woningdossier. U hoeft deze gegevens pas aan te leveren nadat u een mail heeft ontvangen waarin wij de betreffende huurwoning aan u toewijzen. Na ontvangst van het OSRE woningdossier is uw inschrijving compleet, daarna toetsen wij uw gegevens en controleren wij of de woning definitief aan u wordt toegewezen.
Bent u in loondienst:
-
- Verhuurdersverklaring of hypotheekhoudersverklaring (indien van toepassing)
- Uittreksel Burgerregistratie Personen (BRP) met adreshistorie van de afgelopen 5 jaar.
- Een werkgeversverklaring
- Een gewaarmerkte UWV-verklaring, die u met behulp van DigiD kunt aanvragen
- Kopie bankafschrift waarop het laatst ontvangen salaris is bijgeschreven
Indien het bankrekeningnummer op dit bankafschrift ook het bankrekeningnummer is waarop de huurbetaling/huurincasso plaatsvindt dan is dit voldoende. Anders nog aanleveren:
- Kopie bankpas of kopie bankafschrift, met tenaamstelling.
Bent u zelfstandig ondernemer, dan kunt u de onderstaande zaken meesturen na toewijzing van de huurwoning:
-
- Verhuurdersverklaring of hypotheekhoudersverklaring (indien van toepassing)
- Uittreksel Burgerregistratie Personen (BRP) met adreshistorie van de afgelopen 5 jaar.
- De inschrijving van de Kamer van Koophandel
- IB-60 formulier
- Een beknopte winst/verliesrekening van de afgelopen drie jaar
- Waarborgsom ter hoogte van 2 maanden
Indien u gepensioneerd bent, dan vragen wij u na toewijzing om de volgende gegevens.
-
- Verhuurdersverklaring of hypotheekhoudersverklaring (indien van toepassing)
- Uittreksel Burgerregistratie Personen (BRP) met adreshistorie van de afgelopen 5 jaar.
- Een jaaropgave van het AOW en-/of de pensioenuitkering
- Kopie bankafschrift waarop het laatst ontvangen pensioen-/uitkering
Indien het bankrekeningnummer op dit bankafschrift ook het bankrekeningnummer is waarop de huurbetaling/huurincasso plaatsvindt dan is dit voldoende. Anders nog aanleveren:
-
Kopie bankpas of kopie bankafschrift, met tenaamstelling.
Huren bij Hoekstra
Hoekstra Vastgoedbeheer heeft een ruim aanbod huurwoningen. Heeft u ons aanbod bekeken en zit er geen passende huurwoning voor u tussen? Schrijft u zich dan nu bij ons in met uw zoekopdracht. Dan blijft u up-to-date met het meest actuele aanbod.
In verband met de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) bewaren wij uw inschrijving maximaal zes maanden, tenzij u zelf eerder aangeeft dat de inschrijving en de gegevens verwijderd moeten worden.