Documenten aanleveren

Wanneer en hoe moet ik mijn documenten aanleveren?

Heeft u een woning (voorlopig) toegewezen gekregen? 

Dan kunt u hiernaast inloggen in uw OSRE Woningdossier. De inlog gegevens heeft u van ons ontvangen via een email. Na het inloggen komt u in uw persoonlijke omgeving. Hier wordt u op de hoogte gehouden van het verdere verloop van uw inschrijving. Welke documenten u moet aanleveren is afhankelijk van uw persoonlijke situatie.

Let op! Het aanleveren van uw documenten geschiedt uitsluitend via het beveiligde OSRE Woningdossier portaal. Documenten welke u los aanlevert via een email worden niet in behandeling genomen! 

Te ontvangen gegevens nadat de huurwoning (voorlopig) aan u is toegewezen  

Om in aanmerking te komen voor de huurwoning van uw voorkeur dient u onderstaande gegevens aan te leveren via uw persoonlijke inschrijfomgeving genaamd het OSRE Woningdossier. U hoeft deze gegevens pas aan te leveren nadat u een mail heeft ontvangen waarin wij de betreffende huurwoning aan u toewijzen. Na ontvangst van het OSRE woningdossier is uw inschrijving compleet, daarna toetsen wij uw gegevens en controleren wij of de woning definitief aan u wordt toegewezen. 

Bent u in loondienst:

    • Verhuurdersverklaring of hypotheekhoudersverklaring (indien van toepassing)
    • Uittreksel Burgerregistratie Personen (BRP) met adreshistorie van de afgelopen 5 jaar.
    • Een werkgeversverklaring
    • Een gewaarmerkte UWV-verklaring, die u met behulp van DigiD kunt aanvragen
    • Kopie bankafschrift waarop het laatst ontvangen salaris is bijgeschreven

      Indien het bankrekeningnummer op dit bankafschrift ook het bankrekeningnummer is waarop de huurbetaling/huurincasso plaatsvindt dan is dit voldoende. Anders nog aanleveren:

    • Kopie bankpas of kopie bankafschrift, met tenaamstelling.

Bent u zelfstandig ondernemer, dan kunt u de onderstaande zaken meesturen na toewijzing van de huurwoning: 

    • Verhuurdersverklaring of hypotheekhoudersverklaring (indien van toepassing)
    • Uittreksel Burgerregistratie Personen (BRP) met adreshistorie van de afgelopen 5 jaar.
    • De inschrijving van de Kamer van Koophandel
    • IB-60 formulier
    • Een beknopte winst/verliesrekening van de afgelopen drie jaar
    • Waarborgsom ter hoogte van 2 maanden

Indien u gepensioneerd bent, dan vragen wij u na toewijzing om de volgende gegevens. 

    • Verhuurdersverklaring of hypotheekhoudersverklaring (indien van toepassing)
    • Uittreksel Burgerregistratie Personen (BRP) met adreshistorie van de afgelopen 5 jaar.
    • Een jaaropgave van het AOW en-/of de pensioenuitkering
    • Kopie bankafschrift waarop het laatst ontvangen pensioen-/uitkering

      Indien het bankrekeningnummer op dit bankafschrift ook het bankrekeningnummer is waarop de huurbetaling/huurincasso plaatsvindt dan is dit voldoende. Anders nog aanleveren:

    • Kopie bankpas of kopie bankafschrift, met tenaamstelling.

Huren bij Hoekstra

Hoekstra Vastgoedbeheer heeft een ruim aanbod huurwoningen. Heeft u ons aanbod bekeken en zit er geen passende huurwoning voor u tussen? Schrijft u zich dan nu bij ons in met uw zoekopdracht. Dan blijft u up-to-date met het meest actuele aanbod.

In verband met de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) bewaren wij uw inschrijving maximaal zes maanden, tenzij u zelf eerder aangeeft dat de inschrijving en de gegevens verwijderd moeten worden.